Zeg dat dan!

Jan Frens
4 juni 2020 in Klantgerichtheid, Sales - Leestijd 0.5 minuut

 

Duurzaamheid, ontzorgen, transparantie. Het zijn woorden die zijn verworden tot platgetreden paden. Holle frases die inmiddels niets meer zeggen.

 

Niets meer mee doen dan? Jawel, maar op een andere manier.

 

Jouw bedrijf heeft bestaansrecht omdat je aansluit op één of meerdere behoeften van klanten. Maar door platitudes te gebruiken mist de klant wat jij concreet doet om aan die behoefte invulling te geven.

 

  • Transparantie is prettig omdat je daardoor kun controleren of iets klopt. Als een leverancier je zijn prijsopbouw laat zien voel je je gerespecteerd en toont hij zich een betrouwbaar partner. Dat je transparant bent hoef je niet te vertellen, dat laat je zien.
  • Met een duurzaam product voldoe je aan de behoefte van een klant. Maar meestal niet primair omdat die een betere wereld wil. Als je zijn woning verduurzaamt, bespaart hij geld en zit er warmpjes bij. Dus vertel je vooral dat.
  • Een bedrijf dat jou ontzorgt door de groenvoorziening te verzorgen, neemt jou werk uit handen. Maar de ontzorging levert jou primair een representatieve kantooromgeving en een prettige werkomgeving op. Dus wil je dat bij de presentatie van de kosten terugzien.

 

Sluit dus vooral aan op trends en ontwikkelingen, maar ben daarbij wel concreet hoe jij daardoor aan de wensen van je klanten voldoet.

 

Zo sla je twee vliegen in een klap. Je voorkomt jeukwoorden en je overtuigt.

 

 

 


Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.

Deel dit artikel:
Alle artikelen in de categorie: Klantgerichtheid, Sales

Gerelateerde artikelen