Werk met als enig doel de hypotheek of huur te kunnen betalen is niet meer interessant. Medewerkers willen tegenwoordig dat hun werk impact heeft, zinvol is en tot een betere wereld leidt.
Maar hoe bereik je dat als je in een ‘oninteressante’ branche werkzaam bent? Hypotheken, schroefbouten of uitzendkrachten spreken niet tot de verbeelding. Tenzij jij als ondernemer in staat bent jouw positie in de keten duidelijk te maken.
Als jouw schroefbouten worden gebruikt in een nieuw type windturbine, lever je indirect een bijdrage aan een betere wereld. En wie zal tegenspreken dat de verkoop van hypotheken of de opstap naar een vaste baan bijdraagt aan het levensgeluk van mensen? Als je goed kijkt naar jouw positie in de keten is zo goed als ieder werk betekenisvol.
Verkondig dat. Laat posters maken waarin je dat duidelijk maakt en hang die op in de kantine, zodat jouw mensen inzien hoe waardevol hun werk is en dat met trots op een verjaardag kunnen verkondigen. En laat een ‘werken bij’-website maken die niet productgericht is maar waarin je met veel beeldmateriaal jouw bijdrage duidelijk maakt.
Dat is impact.
Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.