In het woordenboek, maar ook in jouw bedrijf kun je eerst voor een ‘waarom’ gaan en daarna, als gevolg daarvan, voor de winst.
Met een ‘waarom’ wordt bedoeld: ‘een belang nastreven dat anders is dan puur eigenbelang’. Dat gaat over een constructieve bijdrage aan de maatschappij: aan één van de maatschappelijke transities zoals de energietransitie, de circulaire transitie, sociale of economische transitie.
Daardoor creëer je gelukkigere werknemers, want zinvol werk geeft inhoud aan het leven. Het zijn werknemers die graag bij je komen én blijven werken.
Voor klanten geldt niets anders. Iedere klant wordt gerepresenteerd door een mens, met dezelfde wens zich te kunnen verbinden aan een zinvol bedrijf. Het maakt loyalere klanten.
Een doel ontslaat je niet van de noodzaak nog steeds knetterhard te werken aan je bedrijf, maar je wordt er wel onderaan de streep voor beloond. Met winst.
Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.