Je bent ondernemer omdat je niets zomaar bij het oude laat. Je wordt gedreven door de ambitie om door jouw product of dienst dingen beter te maken. En je bent bereid daarvoor risico te nemen.
Verbeter en voel je goed
De wereld vraagt erom, en nu de economie weer goed draait is het belangrijk om structureel een deel van je tijd en geld te besteden aan het verbeteren van je diensten. Dat doe je niet door een deel daarvan elders in te kopen. Aan jou is het vooral de taak je eigen diensten of producten te innoveren. Met een grote of kleine verbetering van het huidige.
Door hieraan gevolg te geven, ben je congruent. Wat je zegt en doet is in overeenstemming met wie je bent en wat je voelt. Jouw levensdoel valt dan samen met de aard van je werkzaamheden, je hebt plezier in je werk en je voelt een diepe bevrediging.
Innovatie is niet altijd groots en meeslepend
Het hoeft niet altijd een innovatie van je product of de dienst zelf te zijn, maar het kan ook een verbetering zijn in de manier waarop je het aanbiedt (bijvoorbeeld pay per use i.p.v. koop). Maak je ook niet druk of het wel betaald kan worden. Er is in de markt veel geld beschikbaar voor innovatie.
Innovatie is niet voorbehouden aan grote bedrijven. Het hoeft ook niet groots en meeslepend te zijn. Invloed heb je altijd.
Daarnaast is het plezier dat je uitstraalt als je congruent bent heel aanstekelijk en dat werkt op veel manieren door.
Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.