Er wordt veel over gepraat: ‘Wat kunnen we doen om in deze tijd meer omzet te krijgen?’
Daarop is maar één antwoord mogelijk. Je moet méér doen. Je moet ervoor zorgen dat jij en je verkopers structureel een agenda vol met afspraken hebben. En dan moet je naar de klant toe.
Want het is ontegenzeglijk waar dat klanten in een onzekere periode moeilijker beslissingen nemen over een investering.
Daarom moet jij ze daartoe aanmoedigen. Omdat het voor geen enkel bedrijf goed is om stil te staan. Omdat het ongezond is om alleen op kosten te sturen. En omdat, als je dan toch een keer een minder jaar hebt, de pijn van een investering er ook nog wel bij kan.
Daarnaast heeft je klant juist nu de tijd om zaken rondom een investering te organiseren. En op zijn concurrenten die wel terughoudend zijn met investeren, bouwt hij een voorsprong op.
Uiteindelijk vindt iedereen het fijn om bevestigd te krijgen dat er toekomstperspectief is. Ook al is het door jou.
Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.