Kwaliteit overtuigt

Jan Frens
30 augustus 2021 in Klantgerichtheid, Organisatie, Strategie - Leestijd 0.5 minuut

 
 
Wat vindt de klant een belangrijk kenmerk van jouw product of dienst? Kwaliteit. Dat is ongetwijfeld een van de belangrijkste eigenschappen. Maar kwaliteit is meer dan alleen handig in het gebruik. Het overtuigt.
 
 
Kwaliteit herken je namelijk direct. Daarom zorgt Mercedes voor een solide geluid als je het portier dichtgooit. Dat is in lijn met de kwaliteit van de wagen. Als je een website als loftgarten.co bezoekt twijfel je ook niet aan de kwaliteit. Alles klopt.

Compromisloze kwaliteit overtuigt

 
Dat maakt het gelijk ook heel moeilijk om kwaliteit in alle geledingen van je bedrijf door te voeren. Want het moet inderdaad allemaal kloppen. Je product moet goed zijn, maar ook alle contactmomenten met de klant moeten prettig zijn. Dat kan ver gaan want ook een bezorger, een toiletbezoek of de werkwijze van een verkoper vallen daaronder. En je moet compleet zijn.
 
 
Kwaliteit die je op alle niveaus hebt doorgevoerd levert veel op. Het overtuigt en daarmee ben je automatisch de concurrent voor. De weliswaar enorme inzet die je daarvoor moet doen betaalt zich terug door snellere groei, lagere verkoopkosten en een hogere waarde van je bedrijf.
 
 
 
 
 
 


Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.

Deel dit artikel:
Alle artikelen in de categorie: Klantgerichtheid, Organisatie, Strategie

Gerelateerde artikelen