Ondernemers ervaren dezelfde soort emotionele band met hun bedrijf als met hun kinderen. Dat is met hersenonderzoek aangetoond. Niet zo gek dus dat je bereid bent lange dagen te werken en jezelf op te offeren.
Tegelijkertijd heeft jouw welbevinden een directe relatie met het welvaren van je bedrijf.
Toch wachten veel ondernemers met in actie komen tot het water ze emotioneel aan de lippen staat. Dat is schadelijk. Vraag je daarom geregeld af of je emotioneel in balans bent:
-
- Ben je je bewust van triggers en denkprocessen die van invloed zijn op jouw handelen?
- Geef je ruimte aan en voed je je creativiteit?
- Aanvaard je slecht nieuws of negatieve gevoelens of loop je daarvoor weg?
- Ben je in staat je gedachten, emoties en gevoelens te bekijken zonder je er direct door te laten leiden?
- Voel je je verbonden met anderen, ook buiten je bedrijf?
- Hoe is het met je empathisch vermogen gesteld?
Onderneem actie als je op deze vragen niet positief kunt antwoorden. Daar varen jij en je bedrijf wel bij.
Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.
Alle artikelen in de categorie:
Creativiteit, Persoonlijke ontwikkeling