De Omzetverzekering

Hij wordt door geen enkele verzekeraar aangeboden maar hij bestaat wel. Je moet hem alleen zelf regelen: De Omzetverzekering©. En die levert jouw bedrijf een continue orderstroom op.

 

Jij hebt een goed beeld van wat jullie klanten verlangen.

Maar zijn jouw medewerkers zich ervan bewust voor wie ze werken, wie die mensen zijn achter de factuur, een levering of klacht en wat jouw klanten beweegt?

In het overgrote deel van de gevallen zijn zelfs verkopers niet in staat aan te geven welke behoeftes de klant heeft. De klant is onvoldoende in beeld. Niet in de hoofden van mensen, maar ook niet in de processen in jouw bedrijf.

Variabelen
Pas de bedragen in de oranje omlijnde velden aan:
Eigen salaris/managementvergoeding per jaar:
Aantal eigen werkuren per jaar:
Afstand heen terug Wageningen in km's:
Vergoeding per kilometer:
Omzet van de onderneming op jaarbasis:
Bruto marge in %:

Investering
Programma:
Inbreng eigen uren:
Reiskosten/tijd:
 
 
TOTAAL Investering
Opbrengst
Toename marge
Minder faalkosten
Meer authoriteit
PM
Meer continuïteit
PM
TOTAAL Opbrengst

Cultuur en structuur verzekeren

In De Omzetverzekering© werk je daarom op twee sporen aan een continue stroom van inkomsten: cultuur en structuur.

Cultuur en structuur vormen een twee-eenheid in De Omzetverzekering©. Want als je geen aandacht geeft aan een klantgerichte cultuur dan blijft de klant een vaag begrip. Besteed je geen aandacht aan structuur dan wordt een klantgericht gedachtengoed niet ingebed.

Werkwijze

In een intensief jaarprogramma wordt voor De Omzetverzekering© een stevig fundament gelegd. Daarna worden materialen verfijnd en eventuele nieuwe medewerkers in de materie ingeleid.

In het initiële jaarprogramma vinden drie typen sessies plaats:

    1. Met een directie- of MT-lid (7 sessies):
      In deze sessies vindt afstemming plaats over de te volgen tactiek en de opzet van culturele en structurele elementen op hoog niveau. Uitwerking van deze elementen vindt plaats in de groep met wisselende samenstelling.De sessies vinden plaats in Wageningen onder leiding van Jan Frens, die in vier van zeven sessies wordt bijgestaan door een assistent.
    2. Een groep met een wisselende samenstelling (10 sessies):
      In deze sessies participeren het directie- of MT-lid,verkopers en andere medewerkers zoals marketing, productie of ondersteunend personeel, afhankelijk van wat er in de betreffende sessie wordt behandeld.In de sessies worden culturele en structurele elementen uitgewerkt om toegepast te kunnen worden op operationeel niveau. De sessies vinden plaats op locatie van de klant onder leiding van Jan Frens, die daarbij wordt bijgestaan door een assistent.
    3. Met uitsluitend verkopers (6 sessies):Met de verkopers wordt invulling aan en aansluiting op het salesgesprek gegeven. De sessies vinden plaats op locatie van de klant onder leiding van Jan Frens.

 

Planning

De planning van het jaarprogramma ziet er als volgt globaal uit:

De Omzetverzekering

Klik op de afbeelding om deze te vergroten.

Het vervolg in het tweede jaar wordt naar behoefte ingepland.

 

Wil jij:

  • Een structureel volle orderportefeuille;
  • Een betere samenwerking tussen afdelingen, meer teamwork en enthousiaste medewerkers;
  • Een hogere kwaliteit door selectieve aanname van klanten;
  • Lagere saleskosten door een hogere ordergrootte en minder salesgespreken;
  • Een hogere declarabiliteit van medewerkers door minder leegloop?

 

Wat kost het

De investering voor De Omzetverzekering© bedraagt in het eerste jaar € 30.520,05 excl. btw. Daarvoor krijg je begeleiding die in totaal 175 uur beslaat. Daarnaast vraagt de begeleiding ook van jou een investering in uren. Raadpleeg het rekenmodel op de website om je totale investering te berekenen.

Facts

  • Een continue stroom van inkomsten.
  • Een systemische verandering: Het hele bedrijf doet mee.
  • Een hoog rendement.

Plan direct een sessie in onze agenda