De nodige ruimte

Jan Frens
15 oktober 2019 in Creativiteit, Strategie - Leestijd 1 minuut

 

Je hebt ruimte nodig om te ondernemen. Dat spreekt toch voor zich? Maar dat je ruimte op verschillende niveaus nodig hebt kun je gemakkelijk vergeten.

 

Ruimte in je hoofd

Je denkt misschien veel werk te verzetten als je heel druk bent. De vraag is alleen met welk soort werk je druk bent.

Voor creativiteit en strategisch denkwerk heb je namelijk rust nodig in je hoofd. Het is onmogelijk om tussen de bedrijven door ‘even’ te bedenken hoe je een strategische wending maakt.

Ruimte in je hoofd creëer je door bewust (en beter) om te gaan met je tijd. Door te leven en werken op jouw persoonlijke voorwaarden.

 

Fysieke ruimte

Een klein of volgepropt kantoor, een bedrijfspand dat de grens van zijn capaciteit heeft bereikt of een volgebouwde omgeving. Je omgeving bepaalt of jij in staat bent een visie te ontwikkelen.

In een benauwde omgeving denk je verkrampt. Vergezichten op kleine of grote schaal zetten je aan tot groots denken.

 

Financiële ruimte

Dat je genoeg financiële slagkracht nodig hebt spreekt voor zich.

Wees daarbij niet zuinig, want schaarste (ook in tijd of ruimte) heeft verstrekkende gevolgen. Je ontwikkelt een tunnelvisie, je wordt onzorgvuldig en kortzichtig.

 

Denk jij dat je tegen grenzen aanloopt die je mogelijk beperken? Pak die dan aan. Je merkt het verschil direct.

 

 

 


Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.

Deel dit artikel:
Alle artikelen in de categorie: Creativiteit, Strategie

Gerelateerde artikelen