Je bent gewend beslissingen te nemen en de kwaliteit daarvan is doorgaans hoog. Maar ben je je ervan bewust dat medewerkers dagelijks ook een reeks besluiten nemen? En hoewel die, afhankelijk van de positie van de betreffende persoon, op een ander niveau plaatsvinden, hebben die beslissingen impact op het succes van jouw bedrijf.
Waarschijnlijk ga je ervan uit dat ze daar prima voor zijn toegerust. Maar doordat je ook medewerkers hebt met gebrek aan ervaring, mensen die onzeker zijn of geen risico’s durven te nemen, kan er meer misgaan dan je verwacht.
Het loont om daar aandacht aan te besteden. Training helpt om medewerkers de vaardigheden aan te leren die cruciaal zijn voor het nemen van hoogkwalitatieve beslissingen en voor het optimaal oplossen van problemen.
Als je er daarnaast voor zorgt dat ze actief deelnemen in besluitvormingsprocessen en je laat zien dat fouten maken niet tot vervelende gevolgen leidt, verhoogt dat het resultaat van jouw bedrijf.
Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.