Jouw medewerkers hebben een mening. Jij ook.
Jouw bedrijf kent actie, transactie, interactie en reactie op gebeurtenissen, en dat alles wordt aangezwengeld door menselijke input. Door mensen met een standpunt.
Maar heeft jouw bedrijf zelf ook een mening? Zijn de opinies van medewerkers, of van jouzelf, de mening van het bedrijf? En wat dan als jullie het niet eens zijn over die denkbeelden?
Nee dus. Een bedrijf is een instituut en kent als zodanig geen mening. Binnen je bedrijf is heersende wet- en regelgeving het anker. In een visie en missie kun je vastleggen hoe jullie de toekomst zien en wat jullie gedeelde waarden zijn. Jij als ondernemer bent daarvoor de belangrijkste voedingsbron.
Maar verder dan dat moet je niet gaan. Je bedrijf is onpartijdig en objectief. Als boegbeeld van je bedrijf houd jij dan ook je mening voor je, hoe lastig dat ook is uit te leggen in onze directe iedereen-heeft-een-mening-cultuur.
Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.