In een tijdperk dat wordt gekenmerkt door grote veranderingen hebben jij en je klanten last van onzekerheid. Er kan van alles gaan schuiven.
Jouw angst kan eruit bestaan of je klanten wel klant blijven. Om die angst te bezweren is het belangrijk dat je aan hun behoeftes voldoet. Niet door te doen wat je altijd al deed, maar door in contact te gaan en de behoefte uit hun mond te horen.
Dat betekent echte aandacht voor je klant hebben. Want al decennia lang is gebrek aan aandacht de belangrijkste reden waarom klanten vertrekken.
Echte aandacht heeft niets te maken met het sturen van een nieuwsbrief via e-mail of een reactie op een socialmediapost. Het is echt in gesprek gaan. Niet eenmalig, maar regelmatig en gepland. Je stelt je dan nieuwsgierig en belangstellend op en stelt vragen waarop je het antwoord echt wilt weten. Zo kom je te weten wat er bij je klant speelt en wat je moet doen om je klant te behouden.
Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.