Weeffout

Jan Frens
11 oktober 2022 in Organisatie - Leestijd 0.5 minuut

 
 
Als ‘koe = melk’, dan ‘schaap = ….’
Duidelijk.
 
Maar misschien niet in jouw bedrijf.
 
Als je bedrijf groeit komen er producten, diensten, afdelingen, locaties of gebouwen bij. Er vinden afsplitsingen plaats en om organisatorische of fiscale redenen is het handig om zaken anders te benoemen.
 
Als gevolg daarvan kan er verwarring optreden. Je verbindt bijvoorbeeld een locatie één-op-één met een afdeling, terwijl er op een andere locatie mensen werkzaam zijn die voor die afdeling een belangrijke rol spelen. Of je verwart een dienst zoals ‘service’ met een kernwaarde ‘dienstbaarheid’, waardoor je die dienst onvoldoende commercieel benut.
 
 
Omdat zo’n weeffout historisch is gegroeid zul je hem niet snel herkennen. De symptomen kunnen zijn:

  • Je kunt je bedrijf of product niet helder presenteren.
  • Het is lastig om je bedrijf goed te organiseren.
  • Je kunt geen goede strategie neerzetten.

 
Evengoed zul je dan je best moeten doen om die weeffout te achterhalen, maar hoe dan ook, van een weeffout wil je af.
 
 
 
 
 
 


Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.

Deel dit artikel:
Alle artikelen in de categorie: Organisatie

Gerelateerde artikelen